Wzrost znaczenia samochodów elektrycznych

Wzrost znaczenia samochodów elektrycznych

Ekologiczne i w pełni funkcjonalne – samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze i już dawno przestały być ciekawostką dla miłośników niszowych innowacji. W roku 2015 na całym świecie odnotowano

wzrost sprzedaży aut na prąd o 50 procent wyższy w stosunku do roku poprzedniego. Wszystko wskazuje na to, że statystyki będą dalej piąć się w górę. Niemały udział ma w tym amerykański producent Tesla Motors, którego pojazdy uchodzą w tym momencie za wzorcowe, jeśli chodzi o tę kategorię maszyn.

Również w Polsce przybywa modeli tej marki. Polacy zwracają na elektryczne pojazdy coraz większą uwagę, co przynosi konkretne efekty. W największych miastach zaczynają pojawiać się specjalne stacje do ładowania samochodów na prąd. Dzięki specjalnej opcji quick charge możliwe jest naładowanie akumulatora zasilającego pojazd już w ciągu 15 minut. Specjalne stanowiska z ładowarkami pojawiają się na stacjach benzynowych, a także na parkingach sieci handlowych. Pionierem w tym względzie jest jeden z niemieckich marketów.

Zwiększanie udziału samochodów elektrycznych w rynku stało się jedną z oficjalnych polityk polskiego rządu. Świadczy o tym powołanie spółki ElectroMobility Poland, której celem jest promocja motoryzacji na prąd oraz stwarzanie ułatwień dla konsumentów zainteresowanych nabyciem takich maszyn. Zgodnie z założeniami rządu w Warszawie, w ciągu 10 lat liczba „elektryków” na naszych drogach ma wzrosnąć do jednego miliona egzemplarzy. Czas pokaże jak te rozwiązania zostaną przyjęte przez krajowych kierowców.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *