Czym jezdzili Europejczycy w 2016?

Czym jezdzili Europejczycy w 2016?

Rynek motoryzacyjny w Europie jest siłą rzeczy jednym z najważniejszych na świecie, ale nie zawsze może on liczyć na dobre czasy. W ciągu ostatnich ośmiu lat sytuacja nie wyglądała najlepiej i mieszkańcy europejskich państw kupowali relatywnie niewiele aut. Jednak rok 2016 okazuje się być w tym względzie przełomowy, ponieważ sprzedało się najwięcej nowych pojazdów od 2008 roku. To istotna zmiana tendencji, która może wskazywać na to, że chudsze lata dla rynku na Starym Kontynencie powoli się kończą.

Pierwszy kwartał 2016 roku uchodzi za najbardziej wiarygodny wyznacznik statystyk i widać na jego podstawie wyraźnie, że europejscy konsumenci są w dużej mierze wierni markom wywodzącym się z poszczególnych krajów Europy. Na czołowej pozycji uplasował się bowiem Volkswagen. Niemiecki gigant podbił serca nabywców modelami Golf i Polo. Trzecie miejsce należy do francuskiego Renault, a konkretnie do modelu Clio. Na czwartej pozycji mamy Forda Fiestę, a zaraz za nim uplasował się Opel Corsa. Co ciekawe, pierwsza dziesiątka najpopularniejszych aut została zdominowana przez kontynentalnych graczy.

Jedynie dwa pojazdy w tej grupie reprezentują marki wywodzące się spoza Europy – poza wspomnianym Fordem Fiesta mowa o Nissanie Qashqai, który znalazł się w rankingu sprzedaży na siódmej pozycji. Eksperci z portalu motoryzacyjnego Focus2Move.com zwrócili również uwagę na fakt, że najmniejsze miejskie auta stanowią aż 11 procent światowego rynku samochodów. Nie są jednak specjalnie cenione w Europie. W skali świata liderem w tym segmencie jest Maruti Alto – wytwarzane w Indiach i będące nieznacznie zmodyfikowanym klonem Suzuki Alto.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *